Blog 2, anderhalve maand te laat geüpload - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Vissers - WaarBenJij.nu Blog 2, anderhalve maand te laat geüpload - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Vissers - WaarBenJij.nu

Blog 2, anderhalve maand te laat geüpload

Blijf op de hoogte en volg Sophie

12 Mei 2016 | Australië, Melbourne

Blog 2 : Toch nog een blog  05-04-1995
Omdat ik vandaag al mijn lessen skip (ohoh) dacht ik dan ga ik mijn dag wel nuttig besteden (phjieuw). Dus vandaar dat ik nog een blog schrijf. Ik ga schrijven over mijn mid-semester break oftewel mijn vakantie. Ik zal ook nog een linkje toevoegen van een blog die ik voor school heb moeten schrijven. Dit vaak gaat over de Australische samenleving en de eerste blog gaat over de inheemse bevolking. De rest van mijn schoolwerk zal geen van jullie interesseren maar dit is misschien wel leuk dacht ik zo.
Ik ben op vakantie van 25 maart tm 4 april op vakantie geweest. Na 3 weken school te hebben gehad. Ja dat is luxe en dan hebben Australiërs net een zomervakantie van 3 maanden achter de rug gehad. Ik ben op vakantie geweest met Daniek, Esmee, Eveline en Anette(Noors meisje). We zijn op 25 maart van Melbourne naar Sydney gevlogen en hebben een nacht gelogeerd bij een vriend van Esmee. De volgende dag zijn we van Sydney naar Airlie Beach gevlogen.
AIRLIE BEACH
Dit is een badplaatsje dichtbij een paradijs aan eilandjes. Mooie witte strandjes en helderblauwe zee waar je kunt snorkelen. Het ligt ook aan het midden van het Great Barrier Reef. Dus wat hebben wij hier gedaan: tweemaal met een boottocht gaan snorkelen. Eenmaal met een klein zeilbootje met Nederlandse kaptein naar twee eilandjes om te snorkelen en te lunchen. Het koraal was heel mooi en hier heb ik veel mooie vissen, een rog en twee schilpadden gezien. Heel cool. De tweede keer gingen we met een hele grote snelle boot naar White Haven. Dit is het strand wat je afgebeeld op alle advertenties ziet staan. Ik moet zeggen ik herkende het niet maar het was wel heel mooi. We zijn nog naar een ander eiland geweest, Hamilton Beach waar we in het zwembad van een resort zijn gaan zwemmen en biertjes zijn gaan drinken. Daarnaast hebben we in Airlie Beach op de laatste dag (Anette is die dag vertrokken) ook een Jeep gehuurd. Hiermee zijn we naar verschillende coole strandjes in de buurt gegaan (Dingo Beach en Hideaway Beach). Ook zijn we naar een waterval geweest waar je kon zwemmen (Cedar Creek Falls) en hebben we nog een wandeling gemaakt. Heel erg actief dus al zeg ik het zelf. Onze laatste stop was bij Hideaway Beach en daar zijn we naar een resort om daar als dagjesgasten even te chillen (Cape Gloucester Beach Resort). Dit resort lag aan een strand en we mochten de kano’s lenen om naar een eiland in de buurt te kanoën. Zo gezegd zo gedaan, dachten wij. Hup die kano’s in met zijn tweeën en gaan. Die van Eveline en mij bleek de doppen op de luchtruimtes te missen waardoor die gevuld werden met water en we na 2 minuten zonken. Heel grappig aan het begin maar toen moesten we dus nog een vol gelopen kano terug brengen naar de kust en dat was een partij zwaar. Als ik geen zwemvest had aangehad dan had ik echt de kano los moeten laten want dan had ik het niet gehaald tot het strand. We hebben daarna de overtocht gedaan met drie mensen op één kano en een persoon die er achteraan hangt, moi. Heel leuk. Daarna weer terug naar het resort om daar te eten, CALAMARIS mmm. Om 7 uur weer terug gereden en toen hebben we om 20:45 de bus gepakt. Dit was een nachtbus vol met backpackers.
CAIRNS
Om half 6 kwamen we aan in Cairns. Renee (vriendin uit Nederland) werkt in Cairns. Zij zit hier nu al ongeveer 4 maanden en ze werkt in twee hostels (Waterfront en Gilligans). Het was heel leuk om haar weer te zien en ook heel chill dat ze ons kon binnenlaten in het hostel zodat we nog even konden slapen. Ik ben op een bank in slaap gevallen. Na een paar uur slaap werden we weer actief en hebben we ontbijt gehaald en zijn we gaan zwemmen. In Cairns mag je niet in de zee zwemmen want daar kunnen krokodillen zitten dus er is een lagoon (zwembad) waar je in kunt zwemmen. In de avond was er een bbq van het hostel en daarna zijn we uitgeweest. De volgende dag(vrijdag) zijn we op roadtrip geweest met vrienden van Renee. Na een klapband te hebben gehad, vertrokken we om 6 uur richting Port Douglas waar we hebben gebarbecued en gekampeerd. We werden wakker op een grasveld aan het strand met palmbomen wat heel chill was, wel heel vroeg (7 uur) omdat we bang werden dat we anders betrapt zouden worden. Koffie gehaald en de auto weer in. We hadden twee auto’s gehuurd en nu zouden we met zijn allen naar Cape Tribulation gaan. We zijn elkaar na 5 minuten verloren en hebben elkaar pas weer in de avond bij het hostel gezien. Maar dat was prima aangezien al de Nederlanders bij elkaar zaten ;). We zijn naar Cape Tribulation geweest waar het Great Barrier Reef aan Daintree Forest grenst. Hier komen de twee grootste natuurwonderen van Australië samen. Het was heel mooi maar je kon er helaas niet zwemmen door de aanwezigheid van krokodillen en het was er snikheet dus toen zijn we doorgereden naar Mossman Gorge waar je in een rivier kunt zwemmen. Heel fijn was dat. Daarna zijn we teruggereden naar Cairns, hebben we de auto teruggebracht en zijn we ergens gaan eten. In de avond zijn we uitgegaan bij Gilligans. Dit was niet een heel groot succes maar op zich wel grappig voor een avond. Volgende dag zijn we gaan wildwater raften bij Lake placid. Dit was heel leuk. We deden het bekende ‘laten we alle andere boten nat spetteren’ spelletje en we zijn allemaal meerdere malen uit de boot geduwd. Ik ben op een gegeven moment wel met mijn bil op een peddel geklapt die weer op een rots klapte dus ik heb nu een lange donkerpaarse streep op mijn bil. Maarja het was wel lachen !:) In de avond zijn we ergens gaan eten en hebben we een filmpje gekeken. Maandag was onze laatste dag in Cairns. We zijn met een boot naar twee plekken op zee geweest om het Great Barrier Reef te bewonderen. We hebben gesnorkeld en ik heb een rog, 5 zeesterren, wat zeekomkommers(ihlll) en heel veel vissen gezien. Het was heel cool, ik voelde mij soms een beetje een zeemeermin als ik dook haha. In de avond hebben we ons laatste avondmaal gehad bij de plek waar we ook de eerste avond zijn uitgegaan dus het cirkeltje was weer rond. Ik vond Cairns iets leuker dan Airlie Beach omdat er meer te doen was maar de combinatie was echt top. Om 22:15 zijn we teruggevlogen naar Melbourne en we waren om half 3 ’s nachts weer thuis. Ik was van plan om naar mijn college van 11 uur te gaan maar ik ben door mijn wekker heen geslapen dus dinsdag was een heel lui dagje.

Blogs voor school : https://sophievissersblog.wordpress.com/2016/03/18/culture-shock-or-not/

• 12 Mei 2016 - 12:28

Mariëtte:

hoi Sophie, ook leuk om 1 1/2 maand later over je avonturen te lezen en foto's te bekijken! En over die klapband en krokodillen had je nog niet geappd !

• 21 Mei 2016 - 19:25

Ome Fons:

Sophie je moet ook niet alles vertellen. Dan slapen ze niet in Holland. Zag de students flight australie langskomen. mHeb je al geboekt voor Bali?